Monday 16 June 2014

Posted by jinson on 04:19 No comments

3D Miniature


Bahan-Bahan:


  1. Gam
  2. Quilling Tools
  3. Kertas bewarna
  4. Botol
  5. Aksesori


Langkah 1:

Pertama sekali kita kena gunting kertas A4 yang bewarna ni lebih kurang 3mm. Ah kalau nak senang lagi gunalah Mini Shredder.




Langkah 2:

Proses seterusnya gulung kertas yang telah dipotong tadi dengan menggunakan Quiling Coch. Pastikan gulung kertas ni dengan padat k.. barulah cantik 3D miniture yang kita buat tu. Lepas dah siap gulung, letakan sedikit gam dihujung gulungan kertas dan lenyekan untuk mendapatkan permukaan yang rata.




Langkah 3:



Bagi yang minat pada Karakter Captain Amerika pasti tahu apa warna perisainyakan. Jadi untuk buat perisai ni anda perlu gulungkan kertas bewarna biru, merah dan putih dengan menggunakan teknik sambungan.




Langkah 4:



Langkah seterusnya, kita perlu lekatkan semua bahagian yang telah digulung tadi. Untuk melekatkan bahagian-bahagian kecil ni anda boleh gunakan gam kertas. Kalau nak lagi kukuh anda boleh gunakan gam U.H.U.



Langkah 5:



Ok hampir kesemua bahagian dah ditampal, sekarang ni kita nak tampalkan bahagian mata pulak. Untuk bahagian mata ni anda boleh la cetak menggunakan komputer.



Langkah 6:



Akhir sekali tampalkan bahagian perisai yang telah dilekatkan aksesori bintang pada permukaannya. Oh tak lupa jugak aksesori dikepala.



Hasil:


Untuk melengkapkan 3D miniture Captain Amerika ni lukiskan bentuk mulut mengikut kreativiti anda. Dah pun siap! Layari FB: Fiena Craft








0 comments:

Post a Comment